728 x 90

قیمت برنج در یک هفته ۱۰ تا ۲۰درصد صعود کرد

برنج گران شد
برنج گران شد

کارگزار حکومتی اتحادیه برنج فروشان بابل، با اشاره به افزایش قیمت ۱۰ تا ۲۰درصدی برنج در هفته گذشته، گفت: قیمت برنج طارم هفته پیش ۵۵هزار تومان بود این در حالیست که در هفته جاری قیمت این برنج به کیلویی ۶۰هزار تومان رسیده است. و. قیمت برنج ظرف یک هفته «۱۰ تا ۲۰درصد» افزایش یافت

سایت حکومتی دیده‌بان روز چهارشنبه ۱۵دی به‌نقل از یک کارگزار حکومتی به نام تقی جعفریان با اشاره به افزایش قیمت روزانه برنج ایرانی، گفت، دولت می‌تواند بازار برنج را سامان بدهد اما متأسفانه بنا به دلایلی که هنوز برای ما روشن نیست دولت در زمینه رصد انبارها ورود نمی‌کند.

او با بیان این‌که برنج در حجم قابل توجهی در انبارها دپو شده است، خاطرنشان کرد: اتحادیه نماینده قانونی دولت نیست و هم‌چنین ابزار قانونی ندارد که بخواهد به کارخانه‌داران و انبارداران حکم کند که بار خود را در انبارها دپو نکنند و در بازار عرضه کنند. همین مسأله باعث شده یک عده دلال، مشخص می‌کنند برنج با چه قیمتی و درچه میزانی در بازارعرضه شود.

رئیس اتحادیه شالیکوبی‌داران مازندران تصریح کرد: اگر دولت می‌خواهد بازار برنج را مدیریت کند باید برنج خارجی با نرخ مناسب در بازار عرضه کند تا قیمتها شکسته شوند. اگر این شرایط ادامه داشته باشد کشاورزان و مصرف‌کنندگان آسیب جدی خواهند دید. دولت در این زمینه به ما وعده می‌دهد و اما در عمل ما شاهد هیچ تغییری در نحوه کاشت و برداشت برنج نیستم و هم‌چنان برنج به‌صورت سنتی کشت و برداشت می‌شود.

حسن تقی‌زاده در ادامه در رابطه با قیمت انواع قیمت برنج ایرانی، گفت: برنج هاشمی کیلویی ۶۳هزار تومان، امراللهی کیلویی ۶۵هزار تومان، شیرودی کیلویی ۴۲هزار تومان، فجر کیلویی ۵۰هزار تومان و برنج ندا کیلویی ۴۰هزار تومان رسید.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/76e4c917-532d-41fe-b74b-80bc74ca5d5f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات